En kreativ workshop för de vakna i näringslivet

Copyright: dotshock / 123RF Stock Photo

Tisdag 14 november mellan kl 21:00 – 00:30 kör vi en workshop för de som vill skapa nästa Spotify och Skype medan andra sover! Många är kreativa under natten och världen förändras 24/7. Tillsammans med en affärsmodellsevangelist från Ericsson och en hajdykare, kommer de vaknaste i näringslivet få lära sig hur man attackerar framtiden före frukost.

Vi vill nå de vakna och hungriga, de som vågar göra något annorlunda – därför håller vi en kreativ workshop mitt i natten. Många tävlar i extrema sporter eller spelar datorspel på natten. Vi vill ägna den kreativa natten till att skapa nya affärsidéer. Vi lever i en extremt föränderlig tid som kräver ständig förnyelse.

Hur gör man?
Vi förenar Disruptive Innovation med naturens främsta expert på förändring – vithajen. Baserat på Harvard professorn Clayton Christensen kunskap inom Disruptive Innovation dyker vi ner i förändringarnas möjligheter tillsammans med Stefan Engeseth, skaparen av Sharkonomics.

Innehåll

  • Den digitala transformationen (digitalisera eller dö).
  • Lär dig se världen med nya innovativa glasögon.
  • Hur gör man för att inte fastna i historien utan istället simma mot framtiden?
  • Hur arbetar man för att möta och göra det oväntade?
  • Disruptive Innovation + Sharkonomics = bitande förändring.

Vad får man med sig?

  • Recept på hur man slukar framtiden idag!
  • Jobs-to-be-done (att förstå kundernas äkta behov).
  • Kunskap och verktyg för att bryta invanda mönster.
  • Praktikfall från branscher som förändrats eller står inför akut förändring (typ alla).
  • Lära känna de vaknaste i näringslivet.

För vem gör vi workshopen?

  • Ledning, affärsutvecklare, affärsarkitekter och verksamhetsutvecklare.
  • De som aktivt vill leda företaget mot framtiden.
  • De mest vakna i näringslivet.

Tid: Tisdagen den 14 November kl 21.00-00.30.

Plats: IRM, Garvargatan 9C, Kungsholmen, Stockholm (karta).

Pris: 795:- exlusive moms, inklusive nattfika och dokumentation. OBS: Begränsat antal platser.

Observera att anmälan är bindande men att det går att överlåta sin plats till en kollega i händelse av förhinder.

Vi hälsar dig varmt välkommen

Mats Pettersson, affärsmodellsevangelist på Ericsson. Mats ansvarar för affärsmodellernas och den kommersiella utvecklingen vid koncernfunktionen Sales. Han har över 20 års erfarenhet av försäljning och affärsutveckling i olika delar av världen med tyngdpunkt på Asien. Mats har både teoretisk och praktisk erfarenhet av att förändra och implementera nya affärsmodeller. Han är utbildad i Disruptive Strategy/Innovation vid Harvard Business School.

Stefan Engeseth, författare, gästprofessor och hajdykare är en av Europas mest kreativa affärsutvecklare. Sharkonomics är hans fjärde bok, som nyligen släppts på Japanska, Vietnamesiska och Kinesiska. Stefan har hållit hundratals föreläsningar och workshops i olika delar av världen för företag och akademiska institutioner.

Robert Elm, affärsmodellsinnovatör och moderator. Robert har arbetat ett flertal år inom Ericsson, ABB och Bombardier med att leda digitala transformationsprogram samt att i EU-kommissionen driva harmonisering av infrastruktur för transportindustrin. Idag är Robert entreprenör, rådgivare och utbildare med passion att utmana etablerade affärs- och verksamhetsmodeller.