Tjänstedesign

Att utveckla tjänster som utgår från användarnas behov och upplevelser ger många fördelar

  • Säkrare satsningar
  • Ökat engagemang
  • Konkurrensfördelar

IRM erbjuder tjänstedesign. Vi utvecklar system och verksamheter med fokus på kunders och användares upplevelse.

Är ni behov av ett nytt it-system eller en förändring i organisationen?

För att säkra att ni går i rätt riktning genomför vi kvalitativa intervjuer med kunder och andra mottagare. Vi samlar ihop insikter och skapar en helhetsbild av behov och möjligheter till förbättringar. Utifrån förstudier ger vi rekommendationer och visuella underlag som t ex kundresekartor och service blueprints. Det hjälper din verksamhet att ta välinformerade beslut.

IRM coachar även kunder som vill lära sig att arbeta agilt, kundcentrerat och med processer för tjänstedesign. (alt. IRM coachar även kunder som vill utveckla sin förmåga att själva arbeta med tjänstedesign)

Hör av dig om du vill veta mer om:

  • Användarresearch och förstudier
  • Kundresor
  • Service blueprints
  • Designsprintar
  • Innovationsworkshops
  • Hypotesdriven utveckling
  • Illustrationer av förändringar
  • Effektkartor
  • Designskisser
  • Digitala och fysiska prototyper och experiment
  • Användningstester
Mathias Lindkvist Informationsarkitekt

Vill du veta mer om vad IRM:s tjänstedesigner kan göra för din verksamhet?

Fyll i dina uppgifter i formuläret så kontaktar vi dig inom kort.